Huomisen terveyskeskus -hanke kehitti palveluja ja yhteistyötä

Kanta-Hämeen terveyskeskusten yhteishankkeessa haluttiin parantaa asiakaskokemusta, palveluiden saatavuutta ja uudistaa johtamista. Näiden lisäksi syntyi vahva tahtotila kehittää käytännön toimintaa yhdessä. Kanta-Hämeessä on tehty julkisten terveyskeskusten kehittämistyötä Sitran osarahoittamassa Huomisen terveyskeskus -valmennushankkeessa syksystä 2018 alkaen. Hankkeen tavoitteena on ollut vahvistaa julkisten terveyskeskusten kilpailu- ja uudistumiskykyä toimintaympäristön muuttuessa. Hankkeessa Kanta-Hämeen julkiset terveyskeskukset ovat työskennelleet kolmessa erilaisessa kehittämisaallossa. … Lue lisää

Huomisen terveyskeskus rakentuu!

Terveyskeskusten toiminnassa tarvitaan muutosta, jota Huomisen terveyskeskus -hankkeessa ovat käynnistäneet Kanta-Hämeen kuntien terveyskeskukset yhdessä. Hankkeessa on hyödynnetty organisaatioissa jo tehtyä kehittämistyötä. ​​Riihimäen seudun terveyskeskuksesta ovat mukana kiireellisen hoidon yksikkö PULSSI77, kiireettömän hoidon vastaanotot ja suun terveydenhuolto. Tavoitteenamme on palveluiden saatavuuden parantaminen Kanta-Hämeen terveyskeskusten alueellinen yhteistyö parantaa palveluiden saatavuutta: tavoitteena on, että asiakas saa yhteyden vaivatta ja ratkaisun asiaansa viiveettä. Huomisen terveyskeskus -hankkeessa … Lue lisää

Huomisen terveyskeskus – joustavuutta ja digitaalisuutta

Pääseekö sinne, on tyypillisin kysymys terveyskeskuksesta puhuttaessa. Hoidon saatavuus on terveyskeskustelun ytimessä, eikä terveyskeskuksille kehuja heru valtakunnan mediassa. Kaikenikäiset ihmiset kaikenlaisine terveyshuolineen kuulostaa jopa joidenkin ammattilaisten silmissä mahdottomalta haasteelta. Miten Riihimäellä nyt ja tulevaisuudessa? Asiakaskokemus on summa asiakkaan mielikuvista, kokemuksista ja tunteista. Terveyskeskuksen henkilökunta on tottunut ajattelemaan hoidon laatua ja oikea-aikaisuutta lääketieteellisestä ja sairaanhoidollisesta näkökulmasta. … Lue lisää

Terveyskeskus monipuolistaa asiakastyytyväisyyden mittaamistapoja

Kuntayhtymä on jatkuvasti mitannut asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä mm. suun terveydenhuollossa, vastaanotolla ja päivystyksessä. Tuloksia hyödynnetään säännöllisesti palvelujen kehittämisessä. Kesällä otettiin käyttöön uusi asiakastyytyväisyyden mittaamistapa, kun Riihimäen sairaalan vastaanottotoiminnoissa HappyOrNot-laitteella kerättiin asiakkailta palautetta saadusta palvelusta. Tulokset olivat erinomaiset. Tarkasteluaikana palautetta saatiin 596 asiakkaalta, joista peräti 97 % oli positiivisia. Yhtymäjohtaja Jussi Savola: ”Kuntayhtymän yhtenä strategisena painopisteenä … Lue lisää

Palautteesi on meille tärkeä!

Terveyskeskuksen vastaanotolla (Riihimäen sairaala, Kontiontie 77, Riihimäki 6. kerros) on käynnissä asiakaspalautteiden keräys. Voit jättää vaivattomasti palautteen asiointisi onnistumisesta palautelaitteella, joka on 6. kerroksen vastaanoton ovella. Näpäytä hymiötä ja kerro, miten onnistuimme tänään!