KORONAVIRUS COVID-19 – Eläinlääkinnän asiakkaat (26.11.2020)

Hyvä asiakas! Tällä hetkellä kaupungineläinlääkärinvastaanotto toimii normaalisti ja ajanvaraukset hoidetaan sovitun mukaan, ellei toisin ilmoiteta. Vastaanoton henkilökunta käyttää maskeja, mikäli riittäviä turvavälejä asiakkaisiin ei voida taata. Jotta voimme pitää vastaanottomme toiminnassa pyydämme, että myös te käytätte maskia toisten asiakkaiden ja henkilökunnan suojaamiseksi. Mikäli teillä ei ole maskia sisätiloihin tullessanne, henkilökunta antaa teille maskin, josta veloitetaan … Lue lisää

Riihimäen terveyskeskuksen potilasosastojen vierailukäytännöt 9.10.-8.11.2020

Riihimäen terveyskeskuksen potilasosastojen omaisten ja läheisten vierailuja koskeva ohjeistus on päivitetty ja vierailuohje on voimassa 9.10.-8.11.2020 seuraavasti: Omaisten ja läheisten vierailu sallitaan ainoastaan erittäin painavista syistä. Normaalit vierailut tai potilashoitoon liittymätön oleskelu eivät ole sallittuja nyt epidemiatilanteen kiihtymisvaiheessa.  Vierailut sallitaan vain painavasta syystä, kuten palliatiivisen- eli saattohoidon yhteydessä tai kriittisesti sairaan potilaan kohdalla. Vierailuista sovitaan … Lue lisää

Epäiletkö saaneesi koronavirustartunnan?

Jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan tai sinulla on lieviä hengitystieoireita, pysy kotona ja vältä muiden altistamista mahdolliselle tartunnalle. Tee koronaoirearvio Omaolo.fi -palvelussa. Oirearvion tuloksen perusteella voit varata ajan näytteenottoon Omaolo.fi:n kautta tai saat omahoito-ohjeet. Sähköistä ajanvarausta varten sinun pitää tunnistautua esimerkiksi pankkitunnuksilla. Koronaviruksen näytteenotto suoritetaan drive-in -kaistalla PULSSI77 ambulanssiovella. Hengitystieoireisille henkilöille on järjestetty oma sisäänkäynti päivystysklinikan … Lue lisää

Vierailukäytännöt Riihimäen seudun terveyskeskuksen potilasosastoilla

Sovi vierailu etukäteen ja käytä maskia koko vierailun ajan!  Omaiset voivat vierailla terveyskeskuksen potilasosastoilla, mutta vierailu edellyttää seuraavien ohjeiden noudattamista: Vierailuista tulee sopia etukäteen osaston henkilökunnan kanssa. Vierailijan on ehdottomasti käytettävä kirurgista suu-nenäsuojusta koko vierailun ajan. Vierailijan tulee käyttää käsihuuhdetta osastolle ja potilashuoneeseen tullessa ja sieltä poistuttaessa.   Potilasosastoilla vierailevien tulee olla terveitä, lievienkään ylähengitystieoireiden … Lue lisää

Hämeenlinnalaisessa hoivakodissa on todettu COVID-19-tartunta

Riihimäen seudulla koronatilanne on tällä hetkellä parempi kuin Hämeenlinnan seudulla. Tilanne voi kuitenkin nopeasti muuttua. Hämeenlinnalaisessa hoivakodissa on todettu COVID-19-tartunta Hämeenlinnalaisessa hoivakodissa on todettu COVID-19-tartunta

Koronavilkku

Koronavilkku on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tuottama sovellus, jonka avulla saat tiedon, jos olet sovelluksen arvion mukaan altistunut koronavirukselle. Jos sinulla todetaan tartunta, voit ilmoittaa siitä sovelluksella nimettömästi. Sovelluksessa yksityisyytesi on vahvasti suojattu. Koronavilkun avulla voit osallistua viruksen leviämisen estämiseen ja suojella omaa ja läheistesi terveyttä. Koronavilkku-sovellus on ilmainen. Lisätietoja Koronavilkusta ja latauslinkit      … Lue lisää

Riihimäen seudulla koronavirustilanne rauhallinen – näytteenotossa ruuhkaa

Riihimäen seudulla koronaviruksen tilanne on rauhallinen, mutta koronavirustestauksen kysynnän lisääntyminen vaikuttaa edelleen Riihimäen terveyskeskuksen päivystys Pulssi77:n ja vastaanoton toimintaan. Asiakkaille tämä näkyy muun muassa pidempinä jonotusaikoina puhelinpalvelussa ja takaisinsoittojen viivästymisenä. Valitse Omaolo.fi tai puhelinpalvelu Toivomme asiakkailtamme, että he valitsevat yhden kanavan, jonka kautta ovat yhteydessä terveyskeskukseen; joko Omaolon tai puhelinpalvelun. Puhelinpalvelua käytettäessä tulisi valita oireista … Lue lisää

Päivystys Pulssi77 ja vastaanotto ovat ruuhkautuneet koronavirustestauksen kysynnän lisääntyessä

Riihimäen terveyskeskuksen päivystys Pulssi77 ja vastaanotto ovat elokuun alusta lähtien ruuhkautuneet koronavirustestauksen kysynnän lisääntyessä. Asiakkaille tämä näkyy muun muassa pidempinä jonotusaikoina puhelinpalvelussa ja takaisinsoittojen viivästymisenä.  Koronaan liittyviä puheluita on jonossa tällä hetkellä 180 kpl ja puheluruuhkaa purkamassa on useita hoitajia. Tässä tilanteessa toivomme asiakkailtamme, että he eivät yritä saada yhteyttä terveyskeskukseen useiden eri kanavien kautta … Lue lisää