Ajanvaraus Yleinen

Lääkäri- ja sairaanhoitajavastaanottojen sähköistä asiointia kehitetään

Omahoito-sovellus on kaikkien kuntalaisten käytössä. Kuntalainen voi itse ottaa palvelun käyttöönsä hyväksymällä Internet-sivuilla olevan sähköisen palvelun sopimuksen. Kuntalainen voi nähdä ohjelman kautta terveyskeskuksen potilastietojärjestelmään tallennetut omat terveystietonsa ja lähettää terveyteensä liittyviä, ei-kiireellisiä kysymyksiä hoitajalle tai lääkärille.

Palveluun pääsee terveyskeskuksen nettisivuilla olevasta linkistä ”Sähköinen asiointi”. Sisään kirjautumisessa käytetään verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta asiakkaan identiteetin varmistamiseksi.

Sähköisessä asiointipalvelussa voi perua varatut vastaanottoajat. Hoidon tarpeen arviointi tehdään puhelimitse ajanvarauksen yhteydessä.

Alle 14-vuotiaan huoltaja näkee lapsensa terveystiedot ja varatut ajat. 14 vuotta täyttäneiden, ja esimerkiksi ikääntyneiden, tietojen käyttöä varten voi tehdä ”Puolesta asiointi-sopimuksen”,  jonka voi tulostaa terveyskeskuksen Internet-sivulta.

Tekstiviestimuistutus käyttöön Riihimäen vastaanotolla

Riihimäen vastaanotolla on otettu käyttöön tekstiviestimuistutus lääkärien ja sairaanhoitajien vastaanottoajoista. Palvelu lähettää asiakkaalle tekstiviestin noin kaksi vuorokautta ennen vastaanottoaikaa muistutukseksi varatusta ajasta.

Tekstiviesti on vain muistutus, jolla pyritään vähentämään perumattomia poisjääntejä. Tekstiviesti voi jäädä saamatta, jos esimerkiksi potilastietojärjestelmässä on väärä matkapuhelinnumero tai palvelussa on tekninen vika. Tämä ei kuitenkaan vapauta perumattoman poisjäännin maksusta. Esteen sattuessa varattu aika on peruttava viimeistään edellisenä päivänä sähköisen asioinnin kautta tai puhelimitse. Perumattomasta vastaanottoajasta peritään maksu.

Riihimäellä 13.11.2015
Riihimäen seudun terveyskeskuksen Ky.



Kommentit on suljettu.