Puhelinyhteys lääkärien ja sairaanhoitajien vastaanotolle

Hoidon tarpeen arviointi ja ajanvaraus toimii arkisin virka-aikana

maanantai – torstai klo 8.00 -15.30
perjantai klo 8.00 -15.00

Käytössä on takaisinsoittojärjestelmä. Yksi soitto järjestelmään riittää. Asiakas voi valita jääkö odottamaan vuoroaan linjalle vai valitseeko takaisinsoiton. Takaisinsoitossa on ollut koronan takia haasteita ja kiireettömän vastaanoton puhelujen tavoitettavuus on ollut tammikuussa 93 %, helmikuussa 89 %, maalis- huhtikuussa 84 % ja toukokuussa 95 % (ka. 89 %).

Hoidon tarve ja kiireellisyysaste arvioidaan puhelimessa yhteydenottopäivänä ammattihenkilön toimesta.

Hoitoon pääsy

Päivystyksellistä hoitoa vaativat asiakkaat ohjataan kiireellisen hoidon yksikköön (PULSSI77) samana päivänä ja kiireellistä hoitoa vaativat asiakkaat 1-3 vuorokauden sisällä.

Kiireettömään hoitoon pääsee tällä hetkellä lääkärille 34 vuorokauden kuluttua ja sairaanhoitajalle pandemiarokotusten vuoksi 42 vuorokauden kuluttua.

Tiedot päivitetty 16.6.2021