Minunterveyteni.fi-palvelu

Klikkaa kuvaa ja tutustu minunterveyteni.fi-palveluun

Hämeenlinnan, Janakkalan tai Riihimäen seudun asukkaana ja terveyspalveluiden asiakkaana
voit hoitaa terveyteesi liittyviä asioitasi myös sähköisesti minunterveyteni.fi-palvelussa.

Palvelujen avulla yhteys hoitotiimiisi

Minunterveyteni.fi-palvelu tarjoaa vaihtoehdon terveysasemalle soittoon tai käymiseen, kun sinulla on asiakassuhde johonkin palveluun kytkettyyn terveysasemaan.

Palvelussa voit mm. lähettää

  • oirearvioinnin tai
  • terveystarkastuksen tulokset terveysasemasi hoitotiimille, jos tulokset ovat antaneet aihetta.

Näin hoitotiimi pystyy huomioimaan lähettämäsi tiedot hoidon suunnittelussa jo ennen yhteydenottoaan sinuun.

 

Ajanvaraus ja Omahoito

Kirjaudu palveluun tästä

Sähköiset asiointipalvelut sisältävät tällä hetkellä kaksi osiota:

Ajanvaraus
Ajanvarauksen kautta voi tarkastella omia ajanvarausaikojaan sekä peruuttaa aikoja, mikäli aika ei ole osa laajempaa hoitokokonaisuutta. Asiakkaan tekemät muutokset tallentuvat suoraan Riihimäen seudun terveyskeskuksen kuntayhtymän potilastietojärjestelmään. Jos ei pääse varatulle vastaanottoajalle, aika on peruttava viimeistään 24 h ennen vastaanottoa sähköisen asioinnin kautta tai puhelimitse. Peruuttamattomasta vastaanottoajasta peritään maksu. Suun terveydenhuollon ja vastaanoton ajanvarauksesta lähetetään asiakkaalle tekstiviestimuistutus kaksi päivää aiemmin. Halutessanne voitte kieltää viestin lähettämisen aikaa varatessanne.

Omahoito
Omahoidon kautta näkee Riihimäen seudun terveyskeskuksen potilastietojärjestelmään tallennettuja tietoja (pysyvät diagnoosit ja jatkuvaan lääkitykseen liittyvät tiedot), ja voi asioida terveysaseman lääkärin tai hoitajan kanssa. Käyttöönotto edellyttää käyttösopimuksen hyväksymistä Omahoitosivuilla Internetissä. Omahoidon kautta voi:

  • tarkastella pysyviä diagnoosi-, lääkitys- ja rokotustietoja
  • nähdä laboratoriotulokset
  • tarkastella hoitosuunnitelmaa, jos sellainen on tehty
  • tarkastella terveyskeskuksessa annettuja rokotustietoja
  • viestiä turvallisesti terveyteen ja sairauteen liittyvissä asioissa terveysaseman henkilöstön kanssa (myös viestintä tallentuu potilastietojärjestelmään)
  • vastaanottaa Marevan-hoitoon liittyviä tietoja

Omahoidon palvelu ei ole tarkoitettu kiireellisten tai monimutkaisten asioiden selvittämiseen. Jos vaiva vaatii kiireellistä hoitoa tai tutkimusta, tulee ottaa yhteys terveysasemalle puhelimitse hoidon tarpeen arviointia varten. Omahoidon sisältö ja viestit tallentuvat potilaskertomukseen.

Terveyskeskuksen sähköisten asiointipalvelujen kautta voi nähdä vain terveyskeskuksen omia tietoja. Kansallinen terveysarkisto kokoaa potilastietoja valtakunnallisesti ja niihin pääsee tutustumaan www.kanta.fi – sivulla.

Sähköisten asiointipalvelujen sopimusehdot

Puolesta asioinnin lomake

Aloita sähköinen asiointi

Tarvitset sähköiseen asiointiin seuraavat:

  • selaimen täytyy sallia JavaScriptit
  • henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen (puhelinoperaattorilta)
  • Sähköiset asiointipalvelut tarkoittavat Internetin kautta annettavia henkilökohtaisia terveyspalveluja. Asiointi vaatii ns. vahvaa tunnistautumista eli palveluun kirjaudutaan omien verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Kirjauduttaessa palveluun ensimmäistä kertaa järjestelmä pyytää hyväksymään sähköisen asioinnin sopimuksen (kts. sopimusehdot tämän sivun alalaidasta). Kirjaudu palveluun
  • Alle 12-vuotiaan lapsen huoltaja näkee lapsen tiedot oman käyttöliittymänsä kautta automaattisesti. 12 vuotta täyttänyt tarvitsee omat verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, tai hän voi antaa toiselle henkilölle oikeuden käyttää palvelua puolestaan täyttämällä ”Puolesta asiointi” – lomakkeen, Lomakkeen allekirjoittavat molemmat osapuolet ja se palautetaan hoitajalle siihen toimipisteeseen, jossa potilas asioi.